Afmelden en no-show beleid

Afspraak afzeggen

Indien je uiterlijk 24 uur vooraf contact met ons opneemt via mail info@centrumtandzorg.nl of telefonisch 073 – 641 65 65, kun je een gemaakte afspraak kosteloos wijzigen. Wij hebben dan namelijk voldoende tijd om de vrijgekomen tijd aan een andere patiënt te bieden.

Je afspraak niet (tijdig) afgezegd, wat dan?

Bij het niet annuleren of bij annulering binnen 24 uur voor de afspraak, zijn we helaas genoodzaakt om de voor jou gereserveerde tijd in rekening te brengen.

Er zijn landelijke regels voor de kosten die tandartsen, mondhygiënisten en andere mondzorgprofessionals aan jou in rekening kunnen brengen als je niet aanwezig bent op een gemaakte afspraak en je niet op tijd hebt afgemeld (declaratiecode C90: “Niet nagekomen afspraak”). Deze kosten vallen niet onder de dekking van je (aanvullende) zorgverzekering en moet je dus zelf betalen.

Door je verhindering tijdig door te geven, voorkom je dat een behandelteam onnodig op je wacht. Deze waardevolle tijd kunnen we dan inzetten voor de zorg van een andere patiënt.

Verantwoordelijkheid van jou als patiënt

Het is de verantwoordelijkheid van jou als patiënt om een afspraak goed in je agenda te zetten en op tijd voor controle of behandeling naar de afspraak te komen. Of om deze, als het echt niet anders kan, minimaal 24 uur van tevoren te verplaatsen.

Om te voorkomen dat een afspraak wordt vergeten, sturen wij van iedere afspraak een digitale herinnering per e-mail of sms. Het versturen van afspraak herinneringen is een extra service die we bieden. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Je moet zelf dus nog steeds goed in de gaten houden wanneer je afspraak is en ervoor zorgen dat je aanwezig bent op de juiste datum en het juiste tijdstip.

Voor een mooie en gezonde mond

Maak je een afspraak voor een controle of een behandeling bij onze praktijk?

  • Noteer de afspraak direct in je agenda;
  • Weet je de datum of het tijdstip niet helemaal zeker meer? Bel of mail ons;
  • Heb je geen herinnering ontvangen? Kijk eerst in de 'spam' of ' reclame' box van je e-mail;
  • Bij twijfel, neem altijd contact op. Immers, voorkomen is voor alle betrokkenen beter dan een ‘no-show’;
  • Zorg dat je vijf minuten voor aanvang aanwezig bent op je afspraak en meld jezelf aan bij de aanmeldzuil of receptie;
  • Als het echt niet anders kan, bel 073 - 641 65 65 of mail info@centrumtandzorg.nl dan minimaal 24 uur voor de afspraak om de afspraak te verzetten.

Vragen?

Heb je nog vragen of twijfel je? Bel dan met 073 - 641 65 65 of stuur een e-mail naar info@centrumtandzorg.nl.

Onze CBT's kun je bellen om je afspraak te wijzigen of te annuleren.